مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:20313 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

شرايط توبه كامل چيست ؟ در جامعه اي با اين همه وسايل گناه چگونه مي توان دامن خود را از گناه حفظ كرد؟

خواهر محترم ! مسئله و موضوعي كه در نامه مطرح كرديد, ارتباطي با بسته شدن بخت ندارد. موانعي كه سبب تأخير ازدواج مي شوند گاهي به خود شخص مربوط است . خواستگار را نمي پسندد, به توافق نمي رسند,ترس و وهم بي مورد و يا با مورد سدّ راه ازدواج مي شود و گاهي به مصلحت او نيست و خدا نمي خواهد و گاهي به ندرت دعا و اذكار مخصوص آن هم از طرف افرادي كه در فن جفر و سحر يد طولايي دارند موجب به هم خوردن زندگي زن و مرد و يا به انجام نرسيدن سرنوشت يك دختر كه به سن ازدواج رسيده است ; مي شود. دو سورهء ناس وفلق كه به معروف است براي در امان ماندن انسان از شرّ شيطان , نفاثات في العقد (فوت زنندگان درگره ها) وسوسه كنندگان در قلب انسان ها و شرّ حاسدان و حسودان است .

()

(پـاورقي 1.ناس (114 آيهء 1ـ 6

()

(پـاورقي 2.فلق (113 آيهء 1ـ 5

خواندن اين دو سورهء مباركه كه در آخر قرآن قرار دارد براي دفع بلا و نيز مقابله با حسادت , چشم زخم , سحر وجادو, وسوسهء شيطان و... بسيار مفيد است . البته اين به طور كلّي و عامّ براي همهء افراد خوب است , امّا اگر كسي به هردليلي نتوانست ازدواج كند نمي تواند بگويد بختش بسته و يابرگشته است و يا كس ديگر نيز حقّ چنين اظهار نظري را ندارد.

در عين حال , سحر و جادو و فاصله انداختن بين مردم يك واقعيت غير قابل انكار است .

آيهء شريفهء

قرآن را مي شنوند, با چشم زخم خود تو را از بين ببرند>.

پس مسئلهء چشم زخم و چشم شور حتي وجود مقدّس پيامبر بزرگ اسلام راتهديد مي كرد .()

(پـاورقي 2.بقره (2 آيهء 102

اين هم تأييد ديگر قرآن بر مسئلهء سحر و جادو است و آيهء مباركه آن ها كه در گره ها مي دمندتا بخت كسي بسته شود و يا جادو و سحري وارد زندگيشان شود, دلالت روشن و واضحي بر موضوع مطروحه دارد,امّا اين كه چه كسي قدرت اين كار را دارد و آيا هر كسي مي تواند مدعي داشتن چنين فنّي بشود و آيا اين فنّ در همه ءافراد تأثير مي گذارد, جاي بحث فراوانيدارد و بيارند افرادي كه به خدا توكل كرده و با خواندن بعضي از سوره هاي قرآن و قدرت تلقين بالا و ادعيه و اذكار مخصوص به مقابله با ساحران و جادوگران بر مي خيزند.

اما دعايي كه در مفاتيح الجنان () وجود دارد ان شاءاله اثر بخش خواهد بود. به شرطي كه احساس بخت (پـاورقي 3.مفاتيح الجنان , ص 592 دعاي بطلان سحر (در حاشيهء مفاتيح ذكر شده است ).

برگشتگي در وجود شما احساس شده و اين احساس به منبع مستندي متصل شده باشد.

شك و دو دلي خصوصاً براي شما كه فردي فرهنگي هستيد چيز خوبي نيست و تنها چيزي كه شك و دو دلي رابر طرف مي كند, توكل به خدا و مدد از او است . آيهء شريفهء

كند, كفايت امرش را مي كند> به اين موضوع مي پردازد. توكل معناي بسيار بالايي دارد. آرامش ثمرهء توكل است . هرانساني در قضا و قدرش فراز و فرودي دارد كه اگر در فراز است , بايد بداند كه روزي فرود مي آيد, پس با اين علم ,توكل پيدا مي كند كه در فرودش مضطرب نشود و آن كس كه در فرود است اگر به خدا توكل كند ضمن كسب آرامش به صغود و فراز مي رسد.

اميدواريم فردي مناسب كه از جهت اخلاق و دين نسبت به ديگران برتر باشد شريك زندگي شما شود. به هرحال , اگر صلاح بدانيد, بهتر است جهت مشاوره و دست يابي به راه كارهاي مناسب تر, با مسئول محترم مؤسّسه ,استاد شريعتي سبزواري با تلفن مستقيم 7743183ـ 0251تماس بر قرار سازيد. والسلام .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.